הזוכה בתחרות היצירה התורנית של מפעל הפיס:
בניה מינצר תלמיד שיעור ה' בישיבת הר-עציון

 

payis-chibur-torani5774-web3בניה מינצר מרעננה, תלמיד שיעור ה' בישיבת הר-עציון, התבשר השבוע (א') על זכייתו במקום הראשון בתחרות מפעל הפיס ליצירה תורנית.

מבין מאות הכותבים המוכשרים והדגולים זכתה יצירתו של מינצר בנושא השנתי 'ערבות הדדית' לכבוש את לב השופטים.  מינצר שירת בביהמ"ד להלכה של הרבנות הצבאית והוא עוסק בכתיבה כבר מספר שנים. מפעל הפיס יעניק לו מלגה נאה וכן יוצא לאור ספר ובו חידושי תורתו ויצירותיו של מינצר.

בניה התייחס לזכייתו ואמר "חשוב לי להדגיש כי זכיה זו  איננה עומדת בפני עצמה. היא פרי רמת הלימוד הגבוהה והדרישה חסרת הפשרות להעמקה 'עד הסוף' אליה חונכתי בישיבת הר-עציון. ללא חינוך זה, וללא התורה הרחבה והעמוקה שקיבלתי מרבותיי בישיבה ומהלימוד עם חבריי בבית המדרש – לא הייתי מגיע להישג". בניה השרוי בשנת אבל עם פטירתו של אביו, ר' אורי מינצר ז"ל, ביקש להוסיף – "את האמון בעצמי, שאני יכול להתמודד גם מול גדולים וענקים קיבלתי מאבא שלי. הוא לימד אותי שאינני צריך לחשוש מכניסה ל'מים העמוקים', ושעם מספיק נחישות ורצינות – אפשר להצליח גם במקומות שלא חלמתי שאזכה להיות בהם".

bm-benaya-mintzer-web

הרב ברוך גיגי, ראש ישיבת הר-עציון בירך את בניה עם היוודע דבר הזכיה, ואמר: "לנגד עינינו לא הפרס עיקר, אלא ההשקעה והלימוד. חשיבות כפולה אנו רואים בזה: המסירות ללימוד תורה ביסודיות, בנכונות לברר עניין לעומקו, וכן ביצירה הכתובה שמביאה לידי ביטוי את ההשקעה ואת יכולת הניתוח הלמדנית. בשתי נקודות אלה נמצא בניה מזכה את כולנו". הרב גיגי אף בירך את בניה שימשיך להתקדם ולהתפתח בנעימות האופיינית לו, וממנו ילמדו חבריו, תגדל התורה ותתרחב.

יצירה זו מצטרפת לרוח היצירה הפועמת בישיבות ההסדר ולבטאון איגוד ישיבות ההסדר שיצא לאור בשבוע שעבר 'אסיף', המאגד בתוכו מאות מאמרים סדורים בנושאי הלכה, מחשבה, אמונה ותנ"ך שנכתבו על ידי תלמידים, רמ"ים וראשי ישיבות מכל קצות הקשת.