"וכך היה מנהג בירושלים...
בן שלש עשרה מוליכו ומקרבו לפני כל זקן וזקן כדי לברכו לחזקו ולהתפלל עליו שיזכה בתורה ובמעשים טובים."
(מסכת סופרים פרק יח הלכה ה')

"יום בר המצווה החמישי" לילדי בוגרי ישיבת הר עציון

barbogrim-webבני מצווה של תשע"א הוזמנו ליום לימודי וחוויתי בישיבת הר עציון עם אבותיהם - בוגרי הישיבה, בו הכירו את הלימוד בבית המדרש, חפשו "מטמונים" במדפי הספרייה, נפגשו באופן אישי עם ראשי הישיבה ועוד מגוון פעילויות.

ביום חמישי - י"ג אדר א' תשע"א, ארחה הישיבה את בוגריה יחד עם בני בוגרים שחוגגים השנה בר מצווה.  הגיעו קרוב ל50 בוגרים מכל רחבי הארץ - קצרין, מעלה גלבוע, שדמות מחולה, צפת, רעננה, נתניה וכמובן נציגות מכובדת מגוש עציון וירושלים רבתי - כולל אליעזר גרוסמן, בוגר מחזור ב', שהגיע שוב עם נכדו.

פתחנו את היום בבית המדרש עם סדר הכנה לשיעור של הרב רימון על חובת קריאת המגילה. לאחר השיעור התפצלו בני המצווה ואבותיהם לשלוש תחנות: סדנת תפילין עם סופר סת"ם אביטל גולדנר (בוגר מחזור יח), פעילות היכרות עם הספרים ומחבריהם בספרייה התורנית של הישיבה, ומפגש אישי עם ראשי הישיבה בלשכותיהם.

לאחר ארוחת צהריים חגיגית, הקהל שמע שיחה מתלמיד שיעור ה' לביא ביגמן על מהותה של ישיבה, ולבסוף הבנים הופעלו באמצעות סרט בזמן שהאבות שמעו שיחה מסכמת מפי ראש הישיבה הרב משה ליכטנשטיין.

מנהלה החינוכי של רשת אור תורה סטון, הרב יהודה שטאובר (בוגר מחזור יא), שביקר בישיבה באותו יום, התפעל והתרגש למראה עיניו: "זה ממש קיומו של החזון של הרב עמיטל ז"ל - ישיבה ששומרת קשר עם תלמידיה ועם בני תלמידיה - נכדיה."

תודה רבה לצוות התחזוקה והמטבח שבלעדיהם אין ארועים מוצלחים בישיבה, ותודה לכל המארגנים והסדרנים. לו"ז מלא

 

היום היה מיועד לבני  בר מצווה שחוגגים את כניסתם לעול המצוות בין תשרי תשע"א ועד סיון תשע"א.

יום בר המצווה הבא מתוכנן באלול, לבני מצווה החל מתמוז תשע"א.

קישור לתמונות

לחיצה על האייקון מעלה תמונה בינונית, שאותה ניתן לשמור עם לחיצה ימנית. לחיצה על SAVE PICTURE מתוך התפריט מאפשרת שמירה בגודל המקורי. תהנו!