מוקד קוד קופון: ROCK30

Rock Parshanei HaMikra 3D314

מאת ד"ר אביגיל ראק ז"ל

ספרים מאת בוגרי הישיבה
etz chaim web

עץ החיים הכסף- מייקל אייזנברג
(מחזור כ"ב)

לערב ההשקה לספר>>

לראשונה אי פעם, זוכה ספר בראשית לפרשנות מעמיקה מנקודת מבט עסקית עכשווית. מנקודת מבטו הייחודית חושף אייזנברג בפעולותיהם של הטייקונים העבריים הראשונים — אברהם, יצחק, יעקב ויוסף — את העקרונות הערכיים, הניהוליים והעסקיים שהובילו את אבות האומה העברית, ויכולים לסייע ליזמים, למנהלים, למנהיגים ולמדינות לשגשג גם במאה העשרים ואחת.

bayom web
ביום בו תקרא לי אבא- אביעד פרידמן
(מחזור כ"ב)


​לדף הספר>>

עד לידתו של אברומי היינו אנחנו ילדים רגילים. כמו ילדים רגילים, הרגשנו כמעט בלתי מנוצחים. אין דבר שנעשה, שלא יצליח. אין מכשול, שלא נוכל להתגבר עליו. לא הבנו עד כמה זרחה עלינו שמש התמימות. לא הבנו עד כמה חיינו עשויים להיות שונים.
 
ספר זה נולד מלילות ארוכים של יאוש, ומימים נפלאים של תקווה. את הימים, קל לי לשכוח. לפעמים, אתה יודע שהם היו כאלו רק בדיעבד. את הלילות הקשים אתה חש במלוא כובדם בזמן התרחשותם. לא אשכח אותם לעולם.
 

chezkat web

חזקת הבתים- אופיר סעדון
(מחזור כ"ה)

לדף הספר>>

במשך שמונה שנים נפגשו הרב אופיר סעדון וחבורת לומדים, אחת לשבוע, לשם לימוד משותף של פרק "חזקת הבתים" שבמסכת בבא בתרא. הלימוד נעשה בעיון רב ותוך ניתוח שיטות הראשונים השונות. כל שיעור שהתחדש בו דבר מה נכתב באופן מסודר. בסיום הלימוד נערכו השיעורים מחדש. שיעורים אלה מוגשים כעת לפני הקורא ומזמינים אוו ליטול חלק בחוויית הלימוד המשותף.

rav reem web

שיעורי הרב רא"ם- קידושין/מקוואות
(מחזור ח')

לדף הספר>>

מתוך הקדמת הרב רא"ם למקוואות:

מסכת מקוואות הינה מסכת הלכתית, שלצערנו הרב אין עליה דיון מסודר בתלמוד הבבלי או בתלמוד הירושלמי. אמנם ישנם מדרשי הלכה, שמהווים יסודות לדיון, וכן הרבה סוגיות מפוזרות בש"ס ודיונים בראשונים ובגדולי האחרונים.

בשיעורים בישיבה עסקנו בלימוד ההלכות בעיון במקורות התנאים בראשונים ובגדולי האחרונים, ובהתבוננות בגדרי ההלכה לאור ניתוח היסודות הלמדנים.

Gedolim mei HaChaim YRecanati178x122new

גדולים מהחיים- ד"ר יצחק ש'  רקנטי
(מחזור ב')

הספר "גדולים מהחיים" מספר שבעה סיפורים על יהודים חכמים, ידועים יותר וידועים פחות, אשר אהבו את תורת ה' אהבה ללא מיצרים, וביחד עם התורה אהבו גם את ארץ ישראל אהבה טבעית, פשוטה וחמה.  
בתורכיה ובמרוקו, בארץ ישראל, בצרפת ובאלג'יר חיו יהודים על שתי האהבות הגדולות הללו, לה' ולציון. משחר ילדותם רקמו את חלום גאולת ישראל, ולאורך כל ימי חייהם חתרו למימוש חלומם – מי עלֵי ספר, מי בסוד שיח ומי במעשה. סיפר: יצחק ש' רקנטי. הוצאת בית אל, ירושלים.

IvriAnochi RRecanati178x122

עברי אנוכי- ד"ר יצחק ש'  רקנטי
(מחזור ב')

הספר "עברי אנוכי" הוא ביוגרפיה של אברהם ש' רקנטי — שנולד בסלוניקי שביוון לקראת סוף המאה התשע עשרה ונפטר לקראת סוף המאה העשרים — על רקע תקופתו ועל רקע העיר בה נולד וגדל. סלוניקי הייתה לא רק מרכז רוחני ומקלט לנרדפים, אלא מרכז עצמאי ייחודי ואוטונומיה לאומית, עיר הנמל היחידה בעולם שבמשך שנים רבות שבתו בה הנמל והמסחר ביום השבת. הספר נכתב על ידי נכדו, ד"ר יצחק ש' רקנטי. הוצאת תבונות, אלון שבות
 

BeIkvotHaPshatHaAvud AStolman178x122

בעקבות הפשט האבוד- אריאל סטולמן
(מחזור י"ט)

"ראשית לידתו של ספר זה לפני כשלושים שנה, בימים שבהם למדתי בישיבת הר עציון, במכתבים ששלחתי מדי שבוע לחברותא שלי דורון אורן שהיה באותה שעה בקורס קצינים. במכתבים אלו כללתי רעיונות והגיגים לפרשת שבוע שחלקם התפרסמו מאוחר יותר במסגרות שונות: בביטאון תלמידי הישיבה "עלון־שבות", ב"דף־קשר" שהיה נשלח לתלמידי הישיבה בצבא, בספר "לקראת שבת", בעלוני שבת ובמוסף 'שבת' של העיתון "מקור ראשון"."

hatalmud cover160

את התלמוד הבבלי, היצירה המעצבת של העם היהודי, אי אפשר ללמוד על רגל אחת. 37 מסכתות, 2711 דפים, אין סוף מפרשים. מי שלומדים דף כל יום, משלימים סיבוב בשבע וחצי שנים לערך. וגם אז התחושה היא שזו רק ההתחלה.
אבל לפי הלל אולי בעצם אפשר.
כל התלמוד על רגל אחת לוקח אותנו למסע מראש התלמוד הבבלי ועד סופו. אורי בריליאנט מלמד בו את הדף הראשון של כל מסכת בדרכו הבהירה – ומראה איך כל דף הוא חלון הצצה למסכת שלמה. לסוגיות המועלות בה, לשיטות הדיון המקוריות, לחכמים המתווכחים ביניהם. מדף אחד לתלמוד כולו.
זו הזדמנות להיכרות עמוקה וידידותית עם העולם הזר והקסום של התלמוד הבבלי. לומדים וותיקים יותר ימצאו בשיטת הלימוד המיוחדת של בריליאנט הזדמנות להתאהב בגמרא מחדש.